HA1 Komponenty BMX HA2
Istnieje kilka różnych komponentów, na które należy zwracać uwagę przy zakupie używanego roweru BMX. Na początek powinieneś unikać roweru z jednoczęściową korbą. Są one bardzo tanie i mają słabe osiągi. Mogą nie przesuwać się płynnie lub zatrzymywać się tak dobrze. Mogą nie mieć amortyzatorów i wymagają częstej konserwacji. Poza tym mają tendencję do wytrzymywania znacznie mniej niż rowery średniej klasy.
Kolejnym elementem, na który powinieneś zwrócić uwagę, jest koło. Istnieje kilka rodzajów kół dla rowerów BMX, w tym wyścigowych i drogowych. Możesz kupić koła, które mają do 36 szprych, lub koła, które są wykonane ze stopu. Koła są również wyposażone w różne opony, co wpływa na prędkość, przyczepność i obsługę. Jeśli zamierzasz jeździć na rowerze BMX po ulicy, powinieneś szukać szerszych, gładkich opon. Jeśli chcesz się ścigać, powinieneś rozważyć zakup opon BMX klasy premium z ciśnieniem 110ps.
HA1 Hamulce BMX HA2
Dobry hamulec jest niezbędny, jeśli chcesz szybko i łatwo się zatrzymać. Wybór hamulca o niskim profilu pomoże Ci szybko i łatwo oderwać się od ziemi. Jeśli masz nieregularny profil roweru, może to spowodować, że łańcuch będzie ocierał o ramę i powodował uszkodzenia. Dobry hamulec BMX jest zaprojektowany tak, aby łańcuch i dźwignie hamulca były bezpieczne.
Chociaż hamulce BMX mogą się różnić w zależności od roweru, szukaj hamulców wysokiej jakości, wyprodukowanych przez renomowaną firmę. Upewnij się również, że masz hamulce przednie, ponieważ pomagają one zatrzymać się szybciej niż hamulce tylne. Należy również upewnić się, że posiadasz przyrządy do rozplątywania linek hamulcowych, aby zapobiec ich skręcaniu.
Hamulce tarczowe to najczęściej spotykane hamulce BMX. Dzięki nim nie utkniesz podczas free-stylingu, a także nie zaplączesz się w inny sprzęt. Mechaniczne hamulce tarczowe są świetnym, uniwersalnym wyborem. Hamulce tarczowe są dostępne od wielu lat, a projektanci wciąż wymyślają innowacyjne sposoby na zwiększenie ich skuteczności.
Jeśli chcesz kupić używany rower, nie kupuj używanego BMX-a, który nie ma hamulców. Wiele tanich rowerów BMX ma hamulce, które nie działają. Poza tym, że są bezużyteczne, zepsute hamulce mogą być niebezpieczne.
Kolejną ważną częścią roweru jest widelec i tylny amortyzator. Są to istotne elementy i jeśli są zużyte, będziesz musiał je wymienić, co może kosztować Cię 100 EUR lub więcej. Koniecznie obejrzyjcie kłonice i tuleje, aby upewnić się, że są w dobrym stanie. Stukot lub łoskot podczas sprężania powinien być sygnałem, że coś jest nie tak.
Powinieneś również zwrócić uwagę na rozmiar opon. Opony BMX bardzo różnią się od standardowych opon rowerowych. Te w rowerach skokowych i 24-calowych rowerach BMX są znacznie węższe niż te w rowerach 20-calowych.
Kolejną ważną częścią rowerów BMX jest rama. Rama roweru wyścigowego BMX jest zazwyczaj wykonana ze stali lub włókna węglowego i jest sztywniejsza niż w zwykłym rowerze. Jest również lżejsza od standardowego roweru, co pomaga w przyspieszeniu.
HA1 Koła BMX HA2
Jednym z najważniejszych czynników do rozważenia przy zakupie używanego koła BMX jest liczba szprych. Podczas gdy liczba szprych może nie być tak ważna jak średnica, może ona zrobić dużą różnicę w wytrzymałości i wadze koła. Koło 36-szprychowe będzie wystarczające dla większości rowerów freestyle BMX, podczas gdy bardziej zaawansowani zawodnicy mogą preferować koło 48-szprychowe.
Kolejną ważną kwestią jest opona. Właściwa opona może stanowić różnicę między płynną jazdą a niefrasobliwą kraksą, więc jej wybór jest kluczowy dla optymalnej wydajności. Opony są dostępne w różnych klasach PSI i TPI, które określają ilość przyczepności i prędkości, jaką zapewniają.
Ważny jest również rozmiar. Rowery BMX mają zazwyczaj koła o średnicy 20 cali, ale należy również pamiętać, że rowery dirtowe mają większe koła. Możesz znaleźć koła freestyle w rozmiarach 16 i 18 cali. Niektóre rowery dirtowe mają również koła 24-calowe.
Oprócz rozmiaru kół, powinieneś wziąć pod uwagę również rozmiar ramy. Większy rozmiar koła spowoduje lepsze wyważenie i lepszą kontrolę. Rowery BMX można kupić z 20-calowymi kołami, ale rozmiar koła będzie zależał od rozmiaru ramy roweru.
Piasta jest również głównym elementem roweru BMX. Umożliwia ona obracanie się koła bez konieczności pedałowania. Niektóre rowery posiadają piasty z wolnym kołem, które są zazwyczaj cięższe od piast kasetowych. Są one bardziej wytrzymałe, ale ograniczają też możliwości wyboru przełożeń.
Podobne tematy